E-mail marketing – 100% praktyki w mailingach i newsletterach
Program:
1. Kto czyta, nie błądzi – jak pozyskiwać i motywować odbiorców:
- być i mieć, czyli jak pozyskać użytkowników do subskrypcji
- 10 sposobów na efektywne budowania baz i motywowanie użytkowników do pozostawienia adresu e-mail
- garść porad o tworzeniu baz mailingowych
- optymalny czas wysyłki – czyli kiedy, w jaki sposób i ilu konkurentów mamy w docieraniu do odbiorcy
- preferencje i nawyki czytelnicze – jak, gdzie i kiedy czytam e-maile od Ciebie i Twojej konkurencji
- raporty e-mail marketingowe – Polska i Świat
- quiz wiedzowy.
2. Jak napisać i zaprojektować skuteczny e-mailing:
- jak tworzyć tematy wiadomości i kształtować pole nadawcy, by zwiększyć otwieralność e-maili
- w jaki sposób odbiorca mailingu "skanuje" jego treść i co decyduje o kliknięciu
- dekalog tworzenia pro-sprzedażowych treści – jak zachęcać do podjęcia akcji
- przykłady dobrych i „złych” e-mailingów.
Ćwiczenie: Projektowanie wzorcowego e-mailingu reklamowego w oparciu o badanie eye-tracking.
3. Projektowanie i redagowanie skutecznego newslettera od A do Z:
- jak powinien wyglądać wzorcowy newsletter – layout, układ, kategorie w praktyce
- kluczowe aspekty redagowania treści: zawartość, nawigacja, grafika, zachęty do podjęcia działania
- gdzie umieszczać i w jaki sposób eksponować newralgiczne treści, aby w kilka sekund przyciągnęły uwagę czytelnika
- mechanizmy interaktywne w newsletterach (np. ankiety, wyszukiwarki, pliki do pobrania, etc.) – czy warto i w jaki sposób
- trendy w newsletterach – wideo, dźwięk, mobile, itp.
Case study – „Dobry” newsletter.
4. Jak skutecznie wysyłać listy elektroniczne, by trafiały do celu:
- jak wysłać przygotowaną wiadomość by mieć pewność że dotarła
- kto, co i za ile - przegląd rynku, klasyfikacja narzędzi i systemów mailingów, dostępne rozwiązania polskie i zagraniczne
- kryteria wyboru platformy – o systemach bezpłatnych, ale i tych gdy nie tylko cena ma znaczenie
- omówienie dostępnych rozwiązań i wybranego systemu mailingowego.
5. Raportowanie i statystyki – co i w jaki sposób mierzyć:
- wydatki reklamowe a e-mail – ile budżetu przeznaczają inni na działania za pośrednictwem poczty elektronicznej
- na co mogę liczyć, czyli benchmark rynkowe wraz z omówieniem: co mierzyć, w jaki sposób, jak interpretować statystyki i wartości, gdzie i jak poradzić sobie z problemami, czy to się w ogóle / jeszcze / bardzo opłaca.
Adresaci szkolenia:
- eksperci i specjaliści ds. e-marketingu i Public Relations odpowiedzialni za pozyskiwanie nowych klientów jak i utrzymywanie relacji z obecnymi
- handlowcy, których głównym narzędziem w pozyskiwaniu klienta są działania bezpośrednie (telefon, e-mail)
- kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację marketingową i sprzedaż.
Cele:
- Poznanie skutecznych sposobów komunikacji via e-mail pod kątem promocji i sprzedaży
- Prezentacja efektywnych technik budowania baz i motywacji użytkowników do pozostawiania adresów e-mail
- Sztuka efektywnego budowania e-mailingów i składania newsletterów
- Ocena i raportowanie skuteczności działań z uwzględnieniem różnych wariantów platform e-mail marketingowych
- Opanowanie sztuki doboru formy komunikacji z uwzględnieniem celów promocji i sprzedaży
- Poznanie skutecznych sposobów projektowania e-mailingów i newsletterów
- Przedstawienie efektywnych wzorców mailingów i newsletterów w oparciu o rzeczywiste kampanie i badania
- Opanowanie sztuki redagowania treści w e-mail marketingu
- Poznanie sposobów na weryfikację skuteczności działań e-mailingowych.
Metody prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa bazująca na przykładach rzeczywistych z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku polskiego dotycząca specyfiki. Wiele ćwiczeń w zakresie posługiwania się słowem oraz projektowaniem układów graficznych e-mailingów i newsletterów Dyskusje i wymiana spostrzeżeń wraz z mini-analizą dotychczasowych newsletterów i e-mailingów.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Kolegium w Inowrocławiu lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.
Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Kolegium Nauk Społecznych WSG w Inowrocławiu
Koszt:
- 1 380 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 865 zł (koszt szkolenia jednodniowego)