E-mail marketing – 100% praktyki w mailingach i newsletterach

E-mail marketing – 100% praktyki w mailingach i newsletterach

Program:

1. Kto czyta, nie błądzi – jak pozyskiwać i motywować odbiorców:

  • być i mieć, czyli jak pozyskać  użytkowników do subskrypcji
  • 10 sposobów na efektywne budowania baz i motywowanie użytkowników do pozostawienia adresu e-mail
  • garść porad o tworzeniu baz mailingowych
  • optymalny czas wysyłki – czyli kiedy, w jaki sposób i ilu konkurentów mamy w docieraniu do odbiorcy
  • preferencje i nawyki czytelnicze – jak, gdzie i kiedy czytam e-maile od Ciebie i Twojej konkurencji
  • raporty e-mail marketingowe – Polska i Świat
  • quiz wiedzowy.

2. Jak napisać i zaprojektować skuteczny e-mailing:

  • jak tworzyć tematy wiadomości i kształtować pole nadawcy, by zwiększyć otwieralność e-maili
  • w jaki sposób odbiorca mailingu "skanuje" jego treść i co decyduje o kliknięciu
  • dekalog tworzenia pro-sprzedażowych treści – jak zachęcać do podjęcia akcji
  • przykłady dobrych i „złych” e-mailingów.

Ćwiczenie: Projektowanie wzorcowego e-mailingu reklamowego w oparciu o badanie eye-tracking.

3. Projektowanie i redagowanie skutecznego newslettera od A do Z:

  • jak powinien wyglądać wzorcowy newsletter – layout, układ, kategorie w praktyce
  • kluczowe aspekty redagowania treści: zawartość, nawigacja, grafika, zachęty do podjęcia działania
  • gdzie umieszczać i w jaki sposób eksponować newralgiczne treści, aby w kilka sekund przyciągnęły uwagę czytelnika
  • mechanizmy interaktywne  w newsletterach (np. ankiety, wyszukiwarki, pliki do pobrania, etc.) – czy warto i w jaki sposób
  • trendy w newsletterach – wideo, dźwięk, mobile, itp.

Case study – „Dobry” newsletter.

4. Jak skutecznie wysyłać listy elektroniczne, by trafiały do celu:

  • jak wysłać przygotowaną wiadomość by mieć pewność że dotarła
  • kto, co i za ile - przegląd rynku, klasyfikacja narzędzi i systemów mailingów, dostępne rozwiązania polskie i zagraniczne
  • kryteria wyboru platformy – o systemach bezpłatnych, ale i tych gdy nie tylko cena ma znaczenie
  • omówienie dostępnych rozwiązań i wybranego systemu mailingowego.

5. Raportowanie i statystyki – co i w jaki sposób mierzyć:

  • wydatki reklamowe a e-mail – ile budżetu przeznaczają inni na działania za pośrednictwem poczty elektronicznej
  • na co mogę liczyć, czyli benchmark rynkowe wraz z omówieniem: co mierzyć, w jaki sposób, jak interpretować statystyki i wartości, gdzie i jak poradzić sobie z problemami, czy to się w ogóle / jeszcze / bardzo opłaca.

Adresaci szkolenia:

  • eksperci i specjaliści ds. e-marketingu i Public Relations odpowiedzialni za pozyskiwanie nowych klientów jak i utrzymywanie relacji z obecnymi
  • handlowcy, których głównym narzędziem w pozyskiwaniu klienta są działania bezpośrednie (telefon, e-mail)
  • kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację marketingową i sprzedaż.

Cele:

  • Poznanie skutecznych sposobów komunikacji via e-mail pod kątem promocji i sprzedaży
  • Prezentacja efektywnych technik budowania baz i motywacji użytkowników do pozostawiania adresów e-mail
  • Sztuka efektywnego budowania e-mailingów i składania newsletterów
  • Ocena i raportowanie skuteczności działań z uwzględnieniem różnych wariantów platform e-mail marketingowych
  • Opanowanie sztuki doboru formy komunikacji z uwzględnieniem celów promocji i sprzedaży
  • Poznanie skutecznych sposobów projektowania e-mailingów i newsletterów
  • Przedstawienie efektywnych wzorców mailingów i newsletterów w oparciu o rzeczywiste kampanie i badania
  • Opanowanie sztuki redagowania treści w e-mail marketingu
  • Poznanie sposobów na weryfikację skuteczności działań e-mailingowych.

Metody prowadzenia zajęć:

Forma warsztatowa bazująca na przykładach rzeczywistych z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku polskiego dotycząca specyfiki. Wiele ćwiczeń w zakresie posługiwania się słowem oraz projektowaniem układów graficznych e-mailingów i newsletterów Dyskusje i wymiana spostrzeżeń wraz z mini-analizą dotychczasowych newsletterów i e-mailingów.

Świadectwo kwalifikacyjne:

Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie:

- zgłoszenia można dokonać w biurze Kolegium w Inowrocławiu lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.

Termin i miejsce:

- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Kolegium Nauk Społecznych WSG w Inowrocławiu

Koszt:

- 1 380 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 865 zł (koszt szkolenia jednodniowego)

Aktualności

KONTAKT

Kolegium Nauk Społecznych
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
Ul. Świętokrzyska 6
88-100 Inowrocław

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Eurodesk
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki