MS Excel - poziom zaawansowany

MS Excel - poziom zaawansowany

Uczelnia jest Centrum Egzaminacyjnym Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Po ukończeniu szkolenia możecie Państwo zdawać egzamin certyfikacyjny ECDL w naszej Uczelni.

Szczegółowe informacje dotyczące certyfikacji ECDL znajdują się na stronie www.ecdl.pl.

Program:

1. Dane:

  • Nadawanie nazwy blokom komórek arkusza
  • Zastosowanie automatycznego formatowania w obrębie zadanego bloku komórek
  • Konstruowanie własnego formatu prezentacji danych
  • Warunkowe formatowanie komórek
  • Import danych z pliku tekstowego. Dane źródłowe są rozdzielane przecinkami (CSV) lub innym separatorem.

2. Prezentacja:

  • Podział arkusza na okna i blokowanie okien
  • Ukrywanie oraz odkrywanie kolumn i wierszy
  • Ukrywanie i odkrywanie arkuszy
  • Korzystanie z mechanizmu sumy pośredniej

3. Ochrona arkusza:

  • Zabezpieczenie i zdjęcie zabezpieczenia arkusza z użyciem hasła
  • Zabezpieczenie i zdjęcie zabezpieczenia wskazanych komórek z użyciem hasła.

4. Ochrona skoroszytu:

  • Zabezpieczenie skoroszytu z użyciem hasła
  • Zdjęcie zabezpieczenia skoroszytu z użyciem hasłem.

5. Manipulacja danymi:

  • Sortowanie wierszy danych w oparciu o kryterium zbudowane na atrybutach z wielu kolumn
  • Sortowanie wskazanych fragmentów arkusza w oparciu o zadane kryterium
  • Konstruowanie jedno lub wielokryterialnego zapytania
  • Realizacja zaawansowanych zapytań i filtrów danych
  • Powiązanie danych w komórkach i wykresach w ramach jednego arkusza
  • Powiązanie danych w komórkach i wykresach na różnych arkuszach tego samego skoroszytu
  • Powiązanie danych w komórkach i wykresach na różnych arkuszach w różnych skoroszytach
  • Powiązanie danych pomiędzy arkuszem i dokumentem tekstowym
  • Konsolidacja danych w przyległych arkuszach z wykorzystaniem funkcji 3D.

6. Szablony:

  • Użycie gotowego szablonu
  • Edycja i zmiana właściwości szablonu.

7. Wykresy i grafika:

  • Zmiana własności (m.in. kąta nachylenia) wykresów kołowych
  • Formatowanie etykiet opisujących osie wykresu
  • Zmiana położenia nagłówka, legendy, etykiet opisujących wykres
  • Rozłączenie segmentów tworzących wykres kołowy
  • Usunięcie serii danych z wykresu
  • Zmiana typu wykresu dla wybranych serii danych
  • Zmiana szerokości odstępów pomiędzy słupkami danych na wykresie kolumnowym 2D
  • Dodanie ilustracji do wykresu.

8. Funkcje:

  • Zastosowanie funkcji daty i czasu
  • Zastosowanie funkcji matematycznych
  • Zastosowanie funkcji statystycznych
  • Zastosowanie funkcji operujących na tekście
  • Zastosowanie funkcji finansowych
  • Zastosowanie funkcji wyszukujących
  • Zastosowanie funkcji logicznych
  • Zastosowanie dostępnych funkcji bazodanowych
  • Zagnieżdżanie funkcji.

9. Analiza danych:

  • Tworzenie tabeli przestawnej z podanego zbioru danych
  • Zmiana danych wejściowych i odświeżenie tabeli przestawnej
  • Grupowanie i prezentacja danych w tabeli przestawnej według zadanych kryteriów
  • Utworzenie i nazwanie scenariusza/wersji dla zadanego zbioru danych
  • Przeprowadzenie analizy i wygenerowanie raportu na podstawie zapisanego scenariusza/wersji
  • Śledzenie i wizualizacja związków typu poprzednik w formułach komórek arkusza
  • Śledzenie i wizualizacja związków zależności od wskazanych komórek arkusza
  • Wyświetlenie treści formuł lub miejsca ich lokalizacji dla komórek arkusza
  • Dodawanie i usuwanie komentarzy
  • Edycja komentarzy przypisanych do komórek arkusza.

10. Narzędzia specjalne:

  • Rejestrowanie prostego makropolecenia
  • Uruchamianie makropolecenia
  • Podstawy edycji programów w VBA

Cele:
Kurs przedstawia metody efektywnej obsługi arkusza kalkulacyjnego. Uczestnik kursu poznaje sposoby opracowania wyników zawierających zaawansowane formy prezentacji informacji: formatowanie danych numerycznych, tekstu, grafiki, wykresów itp. Ponadto uzyskuje kompetencje w zakresie wykorzystania funkcji arytmetycznych, logicznych, statystycznych, daty i czasu oraz finansowych wbudowanych w aplikację arkusza kalkulacyjnego. Po zakończeniu kursu uczestnik będzie posiadał umiejętność posługiwania się narzędziami analitycznymi dostępnymi z poziomu arkusza kalkulacyjnego.

Adresaci:
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które na co dzień pracują  z programem MS EXCEL, które chciałyby podnieść efektowność posługiwania się tym programem. Udział w kursie pozwoli zapoznać się z zaawansowanymi sposobami przetwarzania i analizy danych przy pomocy arkuszy kalkulacyjnych.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.

Termin i miejsce:
- liczba godzin: 24
- tryb: weekendowy/wieczorowy
- miejsce: Kolegium Nauk Społecznych WSG w Inowrocławiu

Koszt: 600 zł

Aktualności

KONTAKT

Kolegium Nauk Społecznych
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
Ul. Świętokrzyska 6
88-100 Inowrocław

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Eurodesk
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki