Marketing i Rynek
Cel studiów:
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu i dostarczenie umiejętności koniecznych do zastosowania narzędzi marketingowych, aby skutecznie działać na współczesnym rynku. Oprócz podstawowych zagadnień marketingowych słuchacze poznają metodyi techniki marketingowe, które pozwolą wyprzedzić konkurencję i dostosować przedsiębiorstwo do nowoczesnych i efektywnych metod zarządczych. Słuchacze będą potrafili opracować skuteczną strategię marketingową, tworzyć badania i analizy rynkowe oraz wykorzystywać je w strategii marketingowej. Jednym z kluczowych elementów studiów podyplomowych będzie tworzenie wizerunku firmy i przełożenie go na skuteczną komunikację z rynkiem.
Adresaci studiów:
Adresatami studiów są pracownicy wszystkich szczebli realizujący zadania z zakresu marketingu oraz reklamy posiadający wykształcenie wyższe a także wszyscy zamierzający podjąć pracę w tym zakresie. Ponadto studia podyplomowe kierowane są również do osób prowadzących własną działalność gospodarczą oraz właścicieli firm, którzy chcą osiągnąć swe cele marketingowe.
Korzyści dla słuchaczy:
Uczestnicy studiów zdobędą podstawową wiedzę i umiejętności służące do efektywnego stosowania instrumentów i analiz służących ocenie i badaniu rynku, a także dostosowywania produktów zaspokajających potencjalnych odbiorców. W trakcie studiów słuchacz pozna nowoczesne metody i techniki reklamy pozwalające usprawnić dotychczasowy zakres działania i uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku.
Wykładowcy:
Zajęcia na studiach prowadzone są w nowoczesnej i aktywnej formie ćwiczeń, treningów, symulacji oraz multimedialnych wykładów. Wszyscy wykładowcy mają doświadczenie w zakresie marketingu, reklamy a także rynku. Posiadają oni niezbędne wykształcenie oraz umiejętności w tym zakresie.
Program studiów obejmuje:
- Podstawy marketingu
- Marketing Mix
- Komunikacja z rynkiem z wykorzystaniem Marketingu Mix
- Badania marketingowe - metody i techniki badawcze
- Tworzenie strategii marketingowej
- Analiza strategiczna rynku
- Skuteczna sprzedaż
- Przywództwo w biznesie
- Wizerunek firmy
- Trening kreatywnego myślenia
- Wystąpienia publiczne
- Nowoczesne działania marketingowe
- Marketing internetowy i social media
- Komunikacja marketingowa (PR, reklama, sponsoring)
- Zachowania nabywców
- Miejsce marketingu w strukturze firmy – menager marketingu
Forma zaliczenia:
- Projekt zaliczeniowy w formie prezentacji
- Test z wybranych zagadnień programowych
Liczba godzin: 167
Czas trwania studiów: 2 semestry