MS Word - poziom zaawansowany
Uczelnia jest Centrum Egzaminacyjnym Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Po ukończeniu szkolenia możecie Państwo zdawać egzamin certyfikacyjny ECDL w naszej Uczelni.
Szczegółowe informacje dotyczące certyfikacji ECDL znajdują się na stronie www.ecdl.pl.
Program:
1. Formatowanie:
Tekst:
- położenie obiektów graficznych (rysunek, obraz, wykres, diagram, tabela)
- opcja Znajdź i zamień dla formatu czcionki, formatu akapitu, znaczników akapitu, dzielenia stron
- opcja Wklej dla sformatowanego i niesformatowanego tekstu.
Akapity:
- interlinie, parametry: co najmniej, dokładnie, wielokrotnie
- parametry akapitów
- modyfikacja numeracji w listach wielopoziomowych.
Style:
- tworzenie, modyfikowanie i uaktualnianie stylów czcionek
- tworzenie, modyfikowanie i uaktualnianie stylów akapitów.
Kolumny:
- układ wielu kolumn, zmiana liczb i rozkładu kolumn
- zmiana szerokości kolumn i odstępów między nimi, wstawianie i usuwanie linii pomiędzy kolumnami
- wstawianie i usuwanie przerw pomiędzy kolumnami.
Tabele:
- autoformatowanie tabel oraz różne style tabel
- podział i scalanie komórek w tabeli
- zmiana marginesów komórek, wyrównanie, kierunek tekstu
- automatyczne wstawianie nagłówka tabeli na górze każdej strony
- dzielenie wierszy pomiędzy stronami
- sortowanie danych według wybranej kolumny lub kilku kolumn
- zamiana tekstu na tabelę i odwrotnie.
2. Odwołania:
Przypisy końcowe i dolne, podpisy:
- dodawanie podpisu powyżej lub poniżej obiektu graficznego, tabeli
- etykiety podpisów
- format numeracji podpisów
- wstawianie, modyfikowanie przypisów
- zmiana przypisów dolnych na końcowe i odwrotnie.
Spisy i indeksy:
- spis treści
- spis ilustracji
- indeks: hasło główne i podrzędne
- tworzenie i uaktualnianie indeksów opartych o oznaczone hasła indeksu.
Zakładki i odsyłacze:
- zakładki
- odsyłacze do elementów numerowanych, nagłówków, zakładek, równań i tabel
- dodawanie odsyłaczy do indeksów.
3. Zwiększanie wydajności pracy:
Pola:
- bloki konstrukcyjne (szybkie części): autor, nazwa pliku, ścieżka dostępu, rozmiar pliku, fill-in
- funkcja Suma w tabeli
- format numeracji pola
- blokowanie, odblokowywanie i aktualizowanie pola.
Formularze i szablony:
- tworzenie i modyfikacja formularzy przy użyciu dostępnych opcji: pole tekstowe, pole wyboru, rozwijalne menu
- wstawianie testu pomocy do formularza
- ochrona dokumentu
- modyfikacja szablonów.
Korespondencja seryjna:
- edycja i sortowanie listy adresatów
- reguły: jeśli…, to…, inaczej…
- łączenie dokumentów z listą odbiorców wg zadanych kryteriów.
Łączenie, linkowanie:
- hiperłącza
- łączenie danych z dokumentów oraz aplikacji i wyświetlanie ich jako jeden obiekt
- aktualizowanie i usuwanie łączy
- osadzanie danych w dokumencie jako obiekt
- edycja i usuwanie osadzonych danych.
Automatyzacja:
- automatyczne formatowanie tekstu
- automatyczna korekta tekstu
- autouzupełnianie
- makra: zmiana ustawienia strony, wstawianie tabeli z powtarzającym się wierszem nagłówkowym, wstawianie bloków konstrukcyjnych do nagłówka i stopki dokumentu
- przypisywanie makro do wskazanego obiektu.
4. Współpraca przy edycji:
Śledzenie i podgląd zmian:
- śledzenie zmian w dokumencie używając odpowiedniego podglądu
- akceptacja lub odrzucanie zmian w dokumencie
- komentarze/notatki
- porównywanie i łączenie dokumentów.
Dokument główny:
- tworzenie dokumentu głównego z tytułów dokumentów podrzędnych
- wstawianie i usuwanie dokumentów podrzędnych w dokumencie głównym
- tworzenie konspektu do organizacji dokumentu: zwiń, rozwiń, przesuń w górę, przesuń w dół, zmień poziom.
Ochrona:
- hasła zabezpieczające dokument
- wprowadzanie zabezpieczeń w dokumencie umożliwiających tylko podgląd zmian oraz komentarzy.
5. Końcowa obróbka dokumentu:
Sekcje:
- podział między sekcjami
- orientacja stron, wyrównanie pionowe, ustawianie marginesów dla danej sekcji.
Ustawienia dokumentów:
- nagłówki i stopki w sekcjach dokumentu, pierwsza strona, parzyste i nieparzyste strony
- znaki wodne.
Cele:
Szkolenie ma na celu przypomnienie podstaw oraz zapoznanie się z zaawansowanymi opcjami MS Word – poprawnego formatowania dokumentów tekstowych do wykorzystania w różnych celach praktycznych (oferty, dyplomy, korespondencja seryjna i inne dokumenty używane w biurze).
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 24
- tryb: weekendowy/wieczorowy
- miejsce: Kolegium Nauk Społecznych WSG w Inowrocławiu
Koszt: 600 zł