Neurodydaktyka

Neurodydaktyka

Cel studiów

  • Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi. 
  • Zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad mózgiem
  • Poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się 
  • Zdobycie wiedzy na temat środowiska edukacyjnego, które wspiera proces uczenia się
  • Stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału uczniów
  • Podczas zajęć słuchacze zdobędą umiejętność stopniowego implementowania poznanej teorii do własnej praktyki dydaktycznej

Adresaci

Nauczyciele wszystkich typów szkół chcący zdobyć informacje na temat przebiegu procesu uczenia się i poznać zasady planowanie zajęć w oparciu o zdobycze neuronauki.

Korzyści dla słuchaczy

  • Poznanie zasad neurometodyki – metodyki przyjaznej mózgowi i organizacji procesu edukacyjnego, które nie niszczy motywacji z jaką uczniowie przychodzą do szkoły. 
  • Nauka planowania lekcji i doboru materiału dydaktycznego w oparciu o wnioski płynące z badań nad mózgiem. 
  • Czynny udział w zajęciach prowadzonych alternatywnie dla metod edukacji transmisyjnej, bazującej na przekazywaniu wiedzy. 
  • Nabycie umiejętności selekcji i doboru materiałów dydaktycznych ułatwiających zapamiętywanie. 
  • Poznanie nowoczesnych narzędzi przydatnych do odpowiedniego przekazu materiału dydaktycznego.

Ramowy program

1. Podstawy Neuropedagogiki (PNP)

  • Zasady nauczania przyjazne mózgowi
  • Neurobiologiczne podstawy funkcjonowania pamięci
  • Neuroplastyczność
  • Mózg jako organ społeczny
  • Rozwój mózgu w pierwszych latach życia wnioski płynące z neuropsychologii

2. Neurometodyka (NM)

  • Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
  • Wzbogacone środowisko edukacyjne
  • Uczenie się poprzez nauczanie (LdL)
  • Wpływ metod nauczania na efektywność uczenia się
  • Jak uczyć by nie niszczyć motywacji ucznia
  • Ocenianie przyjazne mózgowi
  • Interakcje a efektywność nauczania
  • Kreatywność i autonomia w szkole
  • Metody aktywne jako wiodący typ pracy

3. Tutoring (TT)

  • Trening kreatywności TK()
  • Warsztaty umiejętności wychowawczych tutora (WUT)
  • Metody coachingu w pracy pedagoga i tutora (PPT)
  • Zaliczenie: realizacja projektu tutoringu i jego prezentacja na forum grupy

4. Technologie w nauczaniu hybrydowym (TNH)

  • Praca z platformami elearningowymi
  • Wykorzystanie materiałów z Internetu do realizacji celów z podstawy programowej
  • Rozwijanie kompetencji medialnej uczniów i nauczycieli
  • Zaliczenie: realizacja bloga edukacyjnego z wykorzystaniem multimediów

5. Warsztaty Animacji Poklatkowej (WAP)

  • Wykorzystanie prostych technik filmowych w procesie edukacji
  • Atrakcyjna lekcja : edukacji środkami audiowizualnymi
  • Zaliczenie: realizacja projektu animacji

6. Edukacja filmowa (EF)

  • Film w procesie kształcenia-edukacja środkami audiowizualnymi
  • Organizacja projektów filmowych w placówce kulturalnej, scenariusz zajęć.
  • Zwiększanie kompetencji filmoznawczych
  • Prawa autorskie w edukacji
  • Zaliczenie: oddanie projektu filmowego

Forma zaliczenia:

  • Praca dyplomowa

Ilość godzin: 177

Aktualności

KONTAKT

Kolegium Nauk Społecznych
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
Ul. Świętokrzyska 6
88-100 Inowrocław

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Eurodesk
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki