Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Cel studiów

Przygotowanie słuchaczy do tworzenia i wdrażania w firmie optymalnej polityki personalnej zgodnej z założeniami nowoczesnej metody Human Resources Management. HRM postrzega ludzi jako cenne źródło sukcesów firmy i proponuje strategiczne, dalekowzroczne podejście do kierowania i rozwoju zasobów ludzkich. Program Studiów uwzględnia szczególnie takie zagadnienia jak: porozumiewanie się i komunikacja w firmie, pozyskiwanie pracowników, kierowanie i przywództwo, motywowanie.
Dzięki różnorodności zajęć (wykłady, seminaria, warsztaty) uczestnicy zostaną zapoznani zarówno z teoretycznymi aspektami zarządzania zasobami ludzkimi, jak i otrzymają możliwość przećwiczenia i udoskonalenia zdobytych umiejętności  w praktyce.

Adresaci

Studium to adresowane jest do menedżerów, praktyków HRM, kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, pracowników działów kadr, doradców personalnych, ale także do wszystkich tych osób, które pragną zdobyć umiejętności kierowania i zarządzania ludźmi.
Osoby, które chcą pogłębić i doskonalić zdobyte już umiejętności w zakresie zarządzania ludźmi zapraszamy na studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi dla Menadżerów.
 

Korzyści dla słuchaczy

Uczestnicy studiów zdobędą odpowiednią wiedzę oraz umiejętności praktyczne, niezbędne do prowadzenia efektywnej strategii personalnej w przedsiębiorstwie. Dowiedzą się w jaki sposób motywować podwładnych i oszczędzać swój czas oraz jak najskuteczniej komunikować się z zespołem, tak aby osiągać najlepsze wyniki. Nabędą cenną dzisiaj wiedzę w jaki sposób redukować poziom stresu w zespole i skłaniać pracowników do efektywnej pracy.
Zagadnienia poruszane w ramach studiów pozwolą słuchaczowi Studiów na poznanie i zrozumienie społecznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Poza zdobyciem wiedzy na temat stosunków międzyludzkich w zakładzie pracy, słuchacz będzie mógł doskonalić swoje umiejętności społeczne potrzebne tak w codziennej pracy z ludźmi, jak i w kierowaniu zespołem.
Ukończenie Studiów daje uczestnikom wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia funkcji, które określa się mianem menedżera personalnego.

Ramowy program

Program Studiów został tak pomyślany, aby uczestnicy otrzymali kompendium wiedzy pozwalającej w efektywny i nowoczesny sposób zarządzać zasobami ludzkimi w różnych przedsiębiorstwach. Zagadnienia z zakresu prawa, psychologii i socjologii stanowiące podstawowy trzon wiedzy potrzebnej menedżerowi personalnemu, zostaną przedstawione jako spójna całość, co powinno umożliwić wielostronne podejście do rozwiązywania różnych kwestii pojawiających się w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi.

TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH – zajęcia w formule grupy otwarcia

  • Koło komunikacji
  • Schemat komunikacji i źródła barier
  • Narzędzia skutecznego komunikowania się: aktywne słuchanie, parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie, empatyczne słuchanie
  • Style komunikowanie się
  • Analiza zachować i kształtowani nawyków celowej aktywności
  • Metody kształtowania zachowań
  • Trening zachowań – podstawowe definicje, formy i rodzaje

​EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO

  • Efektywność funkcjonowania organizacji w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi
  • Istota przywództwa – rola lidera
  • Modelowe style przywództwa i ich uwarunkowania
  • Kreatywne style przywództwa
  • Przywództwo a typologia pracownika/zespołu
  • Zarządzanie skoncentrowane na rezultat
  • Wyznaczenie celów i delegowanie uprawnień

REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW

  • Analiza potrzeb i planowanie zatrudnienia
  • Podstawowe założenia i narzędzia rekrutacji
  • Modele kompetencji pracowników
  • Analiza dokumentów i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
  • Assessment center

OCENA I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW

  • Motywowanie i ocena jako podstawowe narzędzia pracy lidera
  • Skuteczne/nieskuteczne motywowanie
  • Finansowe i pozafinansowe motywatory i demotywatory – zasady zastosowania „kija i marchewki”
  • Typologia pracowników w kontekście relacji poziomu kompetencji do poziomu motywacji – indywidualizacja wsparcia
  • Konstruktywna ocena jako narzędzie motywacji
  • Zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Prowadzenie rozmów oceniających z podwładnymi
  • Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa - przekazywanie informacji trudnych

BUDOWANIE ZESPOŁU

  • Istota zespołowości
  • Korzyści pracy w zespole – efekt synergii
  • Typologia zespołów w oparciu o dwa wymiary: siła więzi i zadaniowość
  • Dynamika procesu grupowego – kierunki rozwoju
  • Role podejmowane przez członków zespołu
  • Działania sprzyjające efektywnemu funkcjonowaniu zespołu
  • Mechanizmy zespołowe
  • Układanka osobowości w zespole
  • Skuteczne komunikowanie się w zespole
  • Źródła sytuacji trudnych w pracy w zespole
  • Style reagowania na sytuacje trudne
  • Budowanie współpracy – w poszukiwaniu win-win

PERSONAL BRANDING

  • Autoprezentacja i budowanie wizerunku
  • Efekt 1 wrażenia
  • Reguły wpływu społecznego
  • PR w organizacji
  • Sztuka wystąpień publicznych
  • Język ciała
  • Profesjonalny wizerunek w biznesie

SZKOLENIA I DOSKONALENIE KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW

  • Rozwój i doskonalenie pracowników – diagnozowanie potrzeb rozwojowych, programy naprawcze
  • Planowanie szkoleń w organizacji
  • Rola trenera wewnętrznego
  • Specyfika uczenia się osób dorosłych
  • Planowanie szkoleń z zastosowaniem cyklu Kolba
  • Konwencjonalne i kreatywne metody prowadzenia szkoleń
  • Ewaluacja działań szkoleniowych

ASERTYWNOŚĆ I STAWIANIE GRANIC

  • Istota asertywności
  • Typologia zachować: agresja/uległość/manipulacja/asertywność
  • Typy komunikatów –komunikaty typu TY; komunikaty typu JA
  • Asertywna odmowa – zasady i techniki: zdarta płyta, odroczenie asertywne, zasłona dymna, komunikat podtrzymujące, zmiękczenia
  • Mapa asertywności
  • Mapa to nie jest terytorium
  • Asertywność jako metoda zapobiegania konfliktom
  • Dbanie o własne terytorium psychologiczne – reagowanie na oceny

COACHINGOWE METODY ZARZĄDZANIA

  • Coaching jako styl zarządzania zasobami ludzkimi
  • Coaching jako sztuka zadawania pytań
  • Modele prowadzenia rozmów w oparciu o zasoby
  • Koło Priorytetów
  • Model GROW
  • Model Wizja-Strategia_Determinacja
  • Dialog motywacyjny w rozwoju kompetencji pracowników

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

  • Rodzaje zmian w organizacji
  • Rola menadżera w procesie wprowadzania zmian
  • Zachowania pracowników w procesie zmian
  • Budowanie pozytywnego nastawienia do zmian
  • Efektywne komunikowanie zmian
  • Minimalizowanie oporu pracowników wobec zmian
  • Twórcze motywowanie pracowników do zmian

SEMINARIUM DYPLOMOWE

  • Praca pisemna + obrona
  • przeprowadzenie rozmowy oceniającej, motywującej lub coachingowej z pracownikiem (nagranie wideo) połączonej z udzieleniem informacji zwrotnej

Forma zaliczenia:

  • praca dyplomowa

Ilość godzin: 196

Czas trwania studiów: 2 semestry

Aktualności

KONTAKT

Kolegium Nauk Społecznych
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
Ul. Świętokrzyska 6
88-100 Inowrocław

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Eurodesk
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki